Att bry

Jag läste just min väns blogg (http://skyddadinhoj.blogg.se) om när han först struntade i bötern han fick, men sedan tog och betalade den. Jag började då tänka på att en del människor bryr sig fan inte om någonting. Ibland kan det vara väldigt bra, men ibland är det inte alls bra.
Jag är nog en person som bryr mig om småsaker. Om jag t ex börjar fundera om jag låste bilen eller inte, så driver tankarna mig nästan till vansinne och jag måste gå ut och kolla (bilen är alltid låst). Men en del människor tänker bara "Undra ifall jag låste bilen? Äh, skit samma".
Detta var ju bara ett exempel, men det kan vara flera olika saker som jag blir osäker på och måste kolla efter, medans vissa bara skiter i det. Skönt för dom, att dom inte behöver vara så nojjiga. Jag vill också vara sådan. Däremot så skiter jag i vissa andra saker, t ex om jag tappar någonting. Om jag märker att jag har tappat mina solglasögon, så skiter jag i det istället för att börja leta, medans vissa går skallgång genom skog och mark för att hitta sin 59-kronors-brillor.

Tycker ni att jag är konstig? Det tycker jag att jag är iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0