Jobb

Tänk er att kunna gå och lägga sig vilken tid man vill, stiga upp vilken tid man vill och göra vad fan man vill på dagarna. Låter  nice eller hur? Det är faktiskt hemskt. Avsaknaden av rutiner och pengar gör en galen. Nu har jag visserligen fixat ett jävligt schysst deltidsjobb, men det räcker inte. Jag är inte en såndär person som lever för jobbet och tycker att  det är "karligt" att jobba 15 timmar om dagen, men en hyfsat god arbetsmoral har jag. Jag vill jobba som en normal människa, det räcker tycker jag. Jag vill inte skylla min arbetslöshet på lågkonjukturen, jag har nog varit jävligt lat med att söka jobb också.

Det jag tycker är fördelar med att jobba är:

- Pengar självklart
- Arbetskamrater, gemenskap
- Rutiner
- Man uppskattar sin ledighet
- Man kan snacka med sina polare om "hur chill det var på jobbet idag" osv



Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till jobb

2009-06-18 @ 14:20:55
Postat av: david e

haha exakt, de bästa me jobb är att man bli så jävla nöjd när man fick slut tidit. eller vort ledi =) men å ba va ledig e faan int kul!

2009-06-23 @ 22:50:13
Postat av: Anonym

Du är bara lite amatör. Det är svinhärligt att vara ledig och veta att alla idioters skattepengar går åt en själv. Man måste bara vänja sig!



Tänk så mycket tid du får att göra annat på? Typ fixa i trädgården och grejer.

2009-06-23 @ 23:00:24
Postat av: goore

Hej anonym. När man är "ledig", så är man ju alltså ledig från någonting. Arbetslöshet är inte ledighet, inte för mig iallafall

2009-06-24 @ 14:29:38
Postat av: Tomas

Ska fan kopiera in den där i min blogg. =D

2009-07-01 @ 17:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0