Tidsmaskinen

Jag fick just nu en jävligt stor lust till att bygga en tidsmaskin och resa tillbaka i tiden. Jag vill inte resa tillbaka i tiden för att ändra på någonting dumt jag gjort (vilket är ganska logiskt, eftersom jag aldrig gör dumma saker). Jag vill bara resa tillbaka, överblicka hur allt såg ut då, hur människorna betedde sig.

Tidspunkter jag vill resa tillbaka till:

1980-talet: Mest för att morsan snackar om hur underbart 80-talet var och delvis för att jag är född 1989, så mina minnesbilder från 80-talet är minst sagt diffusa. Jag förväntar mig inte att alla ska ha leopard-tights och pudelfrillor, för det tror jag knappast. Jag tror dem flesta i min ålder tänker att ALLA såg ut så då, men det skulle ju kunna jämföras med att alla idag skulle se ut som någon typisk subkultur.

1968-69-70: Köpa en massa demoinspelningar av dagens musiklegender.

1950-talet: Här skulle börsen åka fram (om jag nu skulle ha något i den). Jag skulle inhandla 2 st jänkarbilar för en relativt billig summa (för saldot på mitt konto ska inte ändras även om jag reser tillbaka i tiden). Iallafall så skulle jag ha en bil som öl/cruising-bil och låta den andra stå helt orörd i ett garage. Jag skulle även köpa 2 st Fender Stratocaster's och göra samma i princip samma sak med dem. Ha en som bruksgitarr och en som jag inte ens rör. Fatta vad pengar det skulle vara värt. Men detta skulle inte gå då jag har nästan noll med pengar, men det var ju en annan sak.
Jag skulle nog passa på att gå på några konserter också.

1700-talet:
Skulle inte göra så mycket, bara stå och garva åt överklassens kläder och frisyrer.



Hade detta inte varit jävligt smidigt att kunna göra? Som jag nämnde tidigare så skulle jag inte ändra på någonting i tiden, det kan ju vara livsfarligt. Tänk om jag hade rest tillbaka till 1986 och gått på den där dansen som morsan och farsan träffades på, vilket 3 år senare genererade mig. Om jag då hade gjort allt för att förhindra deras möte, så hade ni inte läst detta och då hade Mr Tubby varit nöjd. Så förlåt min vän, för att jag föddes och växte upp till att bli bloggarnas mästare. Men hade jag inte blivit född, så hade du fått ha titeln som världens bästa bloggare. Men nu har jag ju tyvärr ingen tidsmaskin, så det går inte att ändra på.


Goore



Kommentarer
Postat av: Johannes

Hoppas du hittar en bankomat när du är i 50-talet

2009-05-09 @ 11:40:43
Postat av: goore

cash is king, som tubby skulle säga

2009-05-09 @ 11:42:57
Postat av: tubby

Vågar man fråga varför du inte skulle garantera din plats i historien? Tex om du gömmer dig vid den där gränden i New York där John Lennon blev skjuten och övermannar förrövaren som skulle skjuta honom....då skulle du ha lite D-kändisstatus idag istället för att vara den loser-bloggare du är. Eller varför åker du inte tillbaka i tiden och öppnar Taco Bell?

2009-05-11 @ 00:50:20
URL: http://tubbyshow.blogg.se/
Postat av: tubby

Personligen skulle jag åka tillbaka och uppfinna tetrapacket, då hade jag haft mer pengar idag. Eller nä föressten, jag skulle sen till att jag fick rollen som Robban i filmen G, fatta häftigt.

2009-05-11 @ 00:55:35
Postat av: bbn

jag har faktiskt en tidsmaskin här hemma som du kan få låna.. fast den är inte garanterad att fungera 2 gånger, så det kan hända att du fastnar i 1969 och får leva 60 år (utan att åldras då), fram tills nu och sen fortsätta med livet. kanske vore nåt?

2009-05-11 @ 18:44:25
URL: http://fanrig262.blogspot.com
Postat av: Anonym

förlåt, 40 år såklart ><

2009-05-11 @ 18:45:00
Postat av: Jenny

Vilken härlig blogg du har! Fortsätt skriva på! ^^

Besök gärna min blogg, om du har tid ♥

2009-05-11 @ 18:48:31
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/
Postat av: Per

haha, "lust till att bygga en tidsmaskin", jag tror inte att lusten till att bygga en tidsmaskin är det som saknas för att det ska hända.

2009-05-11 @ 19:26:43
Postat av: Anonym

Fan vad dålig Jennys blogg var!! =D

2009-05-21 @ 18:24:48
Postat av: Crippa från lse!!!

fan klockren

2009-06-03 @ 23:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0