Ken, inlägget som spårade

Jag gjorde just ett quiz på facebook, för att se vilken karaktär jag är i det gamla kultspelet Street Fighter II. Besvikelsen blev stor. Jag blev Ken.

Ken.

Kan ni förstå, Ken


Ken, hur fan ser han ut?

Iallafall så var beskrivningen av Ken (och av mig, tydligen) väldigt rolig.

"It's tough living in the shadow of someone else. Try though you may, you will never be as famous or as liked as your closest companion, although both of you are truly equals. Your lack of mystique and ordinary (albeit attractive) appearance doesn't attract many followers."

Det var faktiskt väldigt läskigt. Jag relaterar självklart detta till det som tydligen uppstått som "bloggkriget". Jag och Mr Tubby är alltså tydligen lika bra, bara att han binder in sin läsare i någon slags fantasivärld med lögner och drömmar och därför blivit mer känd, på grund av hans talang till att manipulera folk. Jag själv avskräcker nog mina läsare. När dom har läst mina filosofier, så är dom alldeles upprörda eftersom dom just har insett vilken bitter sanning dom just har läst. Dom börjar fundera över sanningen, blir apatiska och tillslut placerad med tvångströja eller liknande. När dom sedan är färdig med "rehabiliteringen", så vågar dom ej läsa mina sanningar, eftersom dom, är rädd att bli psykiskt sjuka av den sanning som skrivs i denna blogg.

Helt ärligt så bryr jag mig inte om det här jävla "blogg-kriget" som har börjat, jag vet ändå att det egentligen inte existerar. Jag gillar faktiskt Mr Tubbys blogg och jag tror faktiskt att han innerst inne gillar min också. Jag skiter i vilken som är bäst, jag vill bara skriva ner det jag funderar om. Ni behöver inte läsa det, det skiter jag fullständigt i.

Så härmed skickar jag ett fredsförslag till Mr Tubby, låt oss avsluta detta krig som orsakat trasiga leder, förskräckta kamrater, förstörda fester osv. Nu slutar vi med den här jävla skiten. Vi kanske lägger ner våra bloggar också? Jag tycker ju fan att det är töntigt med bloggar, egentligen.

Jag vill inte låta självgod nu, men sedan jag startade denna blogg, så har jag sett ett par-tre stycken bloggar med samma inriktning dyka upp. Jag kan ju inte göra någonting åt det, dom har inte gjort något olagligt, men lite irriterande är det. Det är ju som att någon alltid skulle ha en likadan tröja på sig som du. Nä, kanske inte, jag vet inte. Jag blir bara förvånad då dom har startat sina bry-bloggar ett lagomt tag efter jag började med min, alltså har mitt mål gjort verkan. Att börja spekulera i fullständigt onödiga saker.

Jag kan länka till dessa bloggar:

http://frewdrick.bloggspace.se    - Han startade sin före mig, men det har smått börjat bli en goore-blogg på sista tiden
http://skyddadinhoj.blogg.se       - Inte riktigt samma, men erkänn Per, du hade aldrig startat din blogg om du inte läst min.
http://xayida.blogg.se - Hittills endast plagiat.


Jag är inte någon jävla mästare, folk får skriva vad dom vill. Jag skiter i vad ni tycker om mig nu, vill ni fortsätta läsa så gör det. Vill ni inte, så sluta då förfan, jag bryr mig inte.

Kommentarer
Postat av: Per

Nej Gune, där har du fel. Min blogg är mer inspirerad av mästerbloggarens blogg. Det kommer du även se då sista inlägget med visdomsorden kommer och jag länkar till honom. Dock kan du ha fått dessa misstankar genom att det är nästan samma stil på bloggandet som du har, men det är mer taget från den tiden Alex Schulman bloggade på aftonbladet. Eller hans lillebror Calle som brukade blogga på samma sätt. Så du är knappast banbrytande vad gäller den sortens bloggande. Jag hade inte startat min blogg om mästerbloggaren inte haft sin, det kan jag erkänna. Hans blogg är som min, fast bättre. Jag vet inte var din okunskap kring den här sortens bloggande kommer ifrån, du är väl bara dåligt orienterad i gamla bloggar, vilka det finns miljoner av.

2009-05-15 @ 12:01:18
URL: http://skyddadinhoj.blogg.se/
Postat av: goore

Vem är den där mästerbloggaren?

Klart jag är banbrytande, allt annat vore ju konstigt!?

2009-05-15 @ 16:07:51
Postat av: Elin

Men Gustav, dont give up the fight, jag är på din sida i detta så kallade bloggkrig!

2009-05-21 @ 23:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0