Musik

Musik är en trevlig sak.
Jag och en vän pratade om olika sorters musik i olika situationer och då började jag tänka på hur viktigt det är att ha rätt musik i rätt situation. Om du ska ha ha en fin middag med din flickvän och ha lite skön bakgrundsmusik, så slår du nog inte på typ "I will eat your fucking guts while you're hanging in my roof you fucking bitch" av Grindfucker. Ifall du gör det så är du nog en riktigt sjuk jävel.
Tänk dig också att du ser en rysare och det blir en sån där satans jävla nervkittlande scen, inte fan skulle det funka med Vänner-temat då? Nä, då ska det ju bara vara en enda lång mörk ton med en massa effekter.

På fest är det också viktigt med den rätta musiken. Jag såg för ett tag sen en skiva, som var uppdelad i förfest, fest och efterfest. Jag ska nu försöka skriva ner min egna. Den blir nog inte komplett, men ett litet urval av förslag iallafall. Jag tror också att Mr Tubby kommer att hålla med mig lite.

Förfest:
Journey - Wheel in the sky
The Darkness - Growing on me
Kiss - Deuce
Ozzy Osbourne - Shot in the dark (här kan även Bruce Kulick och Jeff Scott Soto's version funka)
Toto - Pamela
Black Sabbath - A National Acrobat, The Wizard, Sabbath Bloody Sabbath

Fest:
Allt med Raised Fist
Allt med Skid Row
Toto - Hold the Line, Africa, Rosanna
Journey - Dont stop believing
Pantera - Cowboys from hell, Walk
The Offspring - Self Esteem, The kids aren't allright
Meat Loaf - Dead Ringer For Love


Efterfest:
RHCP - Californication
Skid Row - I remember you
Thin Lizzy - Dancing in the moonlight
Boston - More than a feeling
Whitesnake - Here i go again
Black Jack - Sista dansen (haha)


Nu kommer min trötta skalle inte fan på något mer, vilket är väldigt konstigt, för när man verkligen festar, så vill man ju fan lyssna på alla låtar som finns känns det som.
Varför blir man så less när alla spårar med Youtube och Spotify? Det enda man själv vill är ju att vara den som spårar med det. Jag tror att jag är expert på det på fester. Hade jag fått bestämma, så hade det varit att det är endast jag som får bestämma låtar man får lyssna på. Desvärre så stämmer inte min lite mer extrema sida av musik överens med mina vänners. Det är väldigt synd.

Förresten så måste jag skärpa mig lite med mitt bloggande, jag har fått klagomål att det uppdateras lite för sällan. Jag får skylla på att jag inte har haft tid. Men jag ska försöka bättra mig.

Vi hörs.
Goore

Jag gör även min vän en tjänst nu, genom att  länka till hans blogg, eftersom han ofta gör samma sak mot mig.
Känner du att du nöjd just nu, eftersom du just nu har läst all dess sanning som finns, gå då in på tubbyshow.blogg.se, för att drömma dig bort i fantasins och lögnernas värld.



Kommentarer
Postat av: Johannes

Sant!

2009-05-06 @ 10:56:29
Postat av: Freddan

Håller jag med om!

2009-05-06 @ 19:58:58
URL: http://[email protected]
Postat av: The tüb

Ser bra ut detta, om du bara kunde sluta ljuga så mycket

2009-05-06 @ 23:14:42
URL: http://tubbyshow.blogg.se/
Postat av: Karin

Asså seriöst så tycker jag inte du är nå intressant å läsa om. Den ända anledningen till att dom flesta läser är för att följa med din å The tüb bitchfight via blogg.. asså de e ju bara löjligt.. nåja du får många läsare men tro fan inte att du är nån mästare i blogg eller att folk läser för att du e så jävla ball eller har ett intressant liv. För så är förmodligen inte fallet. Om det är nån som kan skriva så är de The tüb. Han fångar verkligen läsaren. Du fångar dom bara för att du nämner hans namn i din blogg. Det är skrattretande å kul å se hur du kastar skit på din rival (som du egentligen ser upp till) Mitt tips är att kanske gå en litterär kurs i svenska om du hade svårt att hänga med i skolan när du var liten. Det finns verkligen jättebra utbildningar runt om i landet som kan få små missfoster som dig att kanske få hopp om att en vacker dag få vinna lilla-Eyvind Johnson-priset här i Boden. Lycka till! Mvh //Karin

2009-05-13 @ 10:57:16
Postat av: goore

du läser inte om mig

2009-05-13 @ 23:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0